čtvrtek, února 08, 2007

08.02.2007 Klasika Sedm samurajů
Nedávno jsem zahlédl na tomhle webu nabídku klasického díla Sedm samurajů, tak jsem to DVD za super cenu koupil. Verze Sedmi statečných u mě patří do TOP50, tak jsem byl zvědav na film, podle kterého vznikl. Film je poměrně dlouhý, kolem tří hodin, na přebalu DVD bylo "Nejúžasnější akčí film všech dob" - ale oproti ostatním filmům Kurosawy, co jsem viděl (no vlastně jenom ... Krvavý trůn), tam skutečně bitvy byly a dokonce byly slušně zpracované. Obecně to nebyl špatný film. Ovšem westernoví "Stateční" by se měli stydět, sice je v titulcích na motivy "Sedmi samurajů", ale mohlo by tam být rovnou napsáno "okopírováno od Sedmi samurajů". Skutečně linie příběhu jsou převzaté a bilo to do očí, například (stařec žijící mimo vesnici, připojení sedmého statečného ve vesnici, zamilování samuraje do dívky ...).

Žádné komentáře: